A „zsákmány” megéri költeni a pénzt, hogy a lehető legnagyobb képernyőn lássa. Alberta tágas terei fantasztikusan néznek ki, rengeteg szörnyű káosz és akció van, és Sarah Schachner lenyűgöző partitúrája megérdemli, hogy a rendelkezésre álló legnagyobb hangszórókból hallgassák. Szóval, miért dobja be a Disney a nyár közepén egy bejegyzést a Hulu népszerű „ Ragadozó ” sorozatába? Az eredeti „Predator” Arnold Schwarzenegger főszereplésével idén tölti be a 35. életévét; mi lehetne jobb módja annak, hogy ünnepeljünk, mint egy előzmény, amely jobb, mint bármelyik folytatás? A marketingcsapat egy terepnapot tarthatott volna ennek a kapcsolatnak a népszerűsítésében. Akkor miért megy ez a film, akárcsak a Disney+ „ Turning Red ” című filmje előtte, egyenesen streamelésre, egyidejű színházi jelenlét nélkül?
Vajon azért, mert Dan Trachtenberg rendező sci-fi színészének nem volt jelentős sztárja (természetesen a Predatoron kívül)? Talán azért, mert Patrick Aison forgatókönyve 1719-ben játszódik, így ez egy korabeli darab? Vagy annak köszönhető, hogy a főszereplő nő, rokonai pedig amerikai őslakosok, mindketten az ilyen filmek trendjét? Figyelembe véve a közelmúltban tervezett filmek törlését, azt hiszem, hálásnak kell lennem azért, hogy a „Prey” bárhol látható, beleértve azokat a szolgáltatásokat is, amelyekre nem fizetek elő. Ez nem azt jelenti, hogy a streaming szolgáltatások rosszak, csak azt, hogy mindig viszkető érzésem van, ha olyan filmeket ajánlok, amelyek megtekintéséhez szerződést kell kötni. Ráadásul ez megérdemel egy moziban való megjelenést.
De elkanyarodok. A „Prey” a Földön megjelenő első Predator-idegen eredettörténetének tartja magát. Ez a néhai színész , Kevin Peter Hall által az első filmben használt fegyverek enyhén retro verzióival van felszerelve . A Predator működési módja azonban ugyanaz: vadász, és zsákmánytrófeákat keres. Ez egyfajta rokonszellemet ad a lénynek Naruban ( Amber Midthunder ), egy fiatal harcosban, aki úgy szeretne vadászni, mint a törzse hímjei, köztük testvére, Taabe ( Dakota Beavers) .). Narut ugratják a srácok, akik kijelentik, hogy a vadászat férfimunka, de megtudjuk, hogy képes helytállni a harcban. Kétszer olyan kemény, mint amilyennek látszik, és háromszor figyelmesebb, mint a többiek. Naru az, aki először veszi észre, hogy egy új lény van a földjén. Talán valami köze lehet ahhoz a lángoló tűzcsíkhoz, amelyet korábban látott az égen.
Miközben egy kósza oroszlánt keres, Taabe alig tűri, hogy Naru megjelöljön. Nyugodt testvéri kapcsolat van közöttük, amelyet Midthunder és Beavers szinte azonnal létrehoznak az első jelenetekben. A kapcsolatuk tovább fokozza aggodalmainkat, amint megjelenik a valódi veszély. Naru észrevesz egy megnyúzott kígyót, és olyan nyomokat vesz fel, amelyek nem tartoznak egy ismert entitáshoz. „Valami megijesztette azt az oroszlánt” – mondja Taabe-nek, de a férfi nincs kedve ahhoz, hogy azt állítsa, hogy ez egy „szörny a gyerekkori történetekből”. Eközben a Predator felfelé halad az állatláncon, és leckét ad egy csípős farkasnak, hogyan áruljon woof jegyeket a gerincének kihúzásával. Naru végre meglátja, amikor kíméletlenül kibelezi az őt üldöző medvét és a hűséges pofáját.
A medvével készült jelenet olyan ügyesen van megtervezve, hogy az ember azt kívánja, bárcsak „Prey” ne nézte volna meg előtte alaposan a Predatort. Miközben kirángatja a medvét az üldözésből, felemeli, hogy megölje, a láthatatlan Ragadozót egy kiömlő vér festi meg. Naru látja ezt, és úgy fut, mint a pokol. Így kezdődik a szakszerűen kidolgozott üldözési jelenetek sorozata, ahol antagonistánk ismerős és új módszereket alkalmaz áldozatainak kizsigerelésére. Van egy visszahívás is az eredeti film egyik legjobb sorára: „Ha elvérzik, megölhetjük.” Bleed ez egy neonzöld vérrel, amelyet Naru egykor háborús festékként használ.
Egy másik veszélyelem (valamint friss hús a Predator-alapú mészárlásra éhes nézők számára) egy rakás szőrtelen francia prémvadász. Amikor Naru egy nyúzott bivalymezőre bukkan, imádkozik felettük, azt gondolva, hogy ez a szörny keze munkája. Hamarosan rájön, hogy az ember, az a másik gonosz ragadozó a felelős. Annak ellenére, hogy egyetértenek Naruval abban, hogy valami túlvilági dolog van odakint, a csapdák még a Predatornál is gonoszabbak. Szóval nem sajnáljuk, ha elkezdenek fröcsögni.
A „Prey” méltó utódja Ah-nuld eredetijének, annak ellenére, hogy 1719-ben nincs olyan „choppa”, amelyhez bárki eljuthat. Naru megérdemli, hogy felkerüljön a kemény karakterek listájára, akik meg tudják tartani magukat a Predator ellen. Egyformán használja az agyat és az erőt, hogy megbirkózzon minden ellenségével, és véres hatékonysággal küldje el őket. A természet is kegyetlen ellenfélnek bizonyul, de készen áll erre is. A film a komancsei nemzet portréját alkotja meg anélkül, hogy másokat tenne – ők a történet hősei, falujuk pedig hemzseg a bajtársiasságtól. Annak ellenére, hogy a film többnyire angol nyelvű (a teljes komancs nyelvű változatot is tandemben forgatták), ez nem veszélyezteti a hitetlenségünket.
A filmet még nem látó, de már „túl ébredtnek” ítélt éretlen hímek várható nyafogása ellenére a „Predator” rajongók nem fognak csalódni a „Prey”-ben. Ez egy ijesztő és szórakoztató vidámparki utazás, amely meglepően gyengéd érzelmi reakciókat is kivált. Amikor Naru végre elhallgatta a háborús kiáltást, amit korábban megtagadtak tőle, nem tudtam nem ujjongani. Kár, hogy nem tudtam megcsinálni egy ugyanolyan izgatott nézőkkel teli közönség mellett.