Nida Manzoor fergetegesen vicces és akciódús filmje, az „Udvarias társadalom” egy merész, debütáló játék, amely dacol a kategorizálással. Lényegében a támogató nővérek erejéről szól, de tovább bírálja a kulturális, generációs és nemi elvárások korlátait a jól koreografált magas rúgások és ütések között. Ez egy Edgar Wright stílusú akcióvígjáték, amely keveredik a „Bend It Like Beckham” kultúrákon átívelő kommentárjával, a „Little Women” testvérdinamikájával és egy Jane Austen-hősnő dacával, aki utat vág magának. De ami a legfontosabb, baromi jó idő van a moziban.
Az „Udvarias társadalom” Ria (Priya Kansara), egy tinédzser kalandjait követi nyomon, aki arról álmodik, hogy kaszkadőr nő legyen. Iskola után és közeli barátaival, Clarával (Seraphina Beh) és Albával (Ella Bruccoleri) Ria gyakran tölt időt nővére, Lena (Ritu Arya) társaságában, aki úgy támogatja és megérti őt, mint senki más. családjuk. Lena segít Riának csiszolni harcos személyiségét, videókat készíteni a YouTube-ra, és a pálya széléről szurkolni neki. Szoros kapcsolatuk úgy érzi, az egyetlen dolog, aminek van értelme Ria életében – egészen addig, amíg Lena össze nem pillant Salimmal (Akshay Khanna), egy gazdag udvarlóval, aki leveszi őt a lábáról. Amikor beigazolódik Ria gyanúja családjának Lenával kapcsolatos sötét szándékairól, leendő kaszkadőrnőnk feladata, hogy megmentse a helyzetet, és leállítsa a nővére esküvőjét.
Manzoor, aki a „Polite Society”-t írta és rendezte, a szintén vidám „We Are Lady Parts” című sorozattal tört ki, amely egy kizárólag nőkből álló, csupa muszlim punkzenekar megalakulását követte. A műsor gyors vágása, komikus stílusa és szellemes párbeszéde adja a lényeget annak, amitől az „Udvarias társadalom” olyan zseniális. Manzoor újra találkozik a We Are Lady Parts számos munkatársával, köztük Robbie Morrison szerkesztővel és a jelmeztervezővel, PC Williamsszel, akik remekül illusztrálják a fiatal nőket, akik együtt tanulnak dolgozni a We Are Lady Parts című filmben, és ugyanolyan részletességgel festik meg a film szereplőit. „Udvarias társadalom”. Ria bő, piros-szürke iskolai egyenruhájától kezdve a hagyományos dél-ázsiai zöld-arany együttesig, amikor éppen lezuhan a nagy napon, és egy teljesen bíbor brokát öltönyben harcol riválisával, Williams jelmezei kiemelik Manzoor érzékenységét, és tovább fokozzák a film vizuális esztétikáját, az akciójeleneteket és a komikus elemeket. Ashley Conner operatőr ("The Miseducation of Cameron Post", "Madeline's Madeline") csatlakozik a stábhoz, hogy megörökítse a szövetek vibráló örvényeit a levegőben, eljátssza a rablások, verekedések és fantáziajelenségek felfokozott valóságát, és közelről. Ria és Lena érzelmi utazásán.
Kapcsolódó bejegyzés:
- La Gravité Streaming VF
- Pour l’honneur Streaming VF
- Un an, une nuit Streaming VF
- Les Gardiens de la Galaxie 3 Streaming VF
- Disco Boy Streaming VF
- La Marginale Streaming VF
- Showing Up Streaming VF
Manzoor rendezőként és forgatókönyvíróként kiélvezi filmjének minden összetevőjét és lehetőségeit. A Jackie Chan-szerű képregényharcokon vagy a tökéletesen gonosz anyóson, Raheelán (Nimra Bucha) túl sok minden történik a sorok között. Manzoor hősnőjének megvannak a maga elképzelései arról, hogy mit akar kezdeni az életével, szülei nagy csalódására, és érveik ugyanolyan fejfájást okoznak, mint sok első és második generációs bevándorlók nagy elvárásokkal teli gyermeke. A hibái ellenére Ria láthatja, amit a nővére vagy a családja nem: mennyire téved ez a „smart wanker” Lena számára. Egy társkereső alkalmazás profilján Salim úgy néz ki, mint egy álom – jó szívű, jóképű orvos és büszke anyuka. De amint azt a swipe-élet bármely veteránja elmondhatja, nem minden az, aminek látszik. Ria érdeklődése az olyan kevésbé nőies elfoglaltságok iránt, mint a verekedés, összeütközésbe kerül Raheela elegáns és modoros külsejével, és a tinédzser irányítására tett kísérletei arra kényszerítik őt, hogy a gyantázás és az érzelmi manipuláció gyötrelmes körével fenyegetőzve önmaga nőiesedő, engedelmes változatává váljon. Raheela véleménye szerint a nők nem mások, mint lehetséges partnerek fia számára, és Ria küzdelme nővére felszabadításáért nem csupán mentőakció, hanem szimbolikus megdöntése ennek a szűk, elavult előítéletnek.
Az „Udvarias társadalommal” Manzoor saját sorsát írja le. Létrehozott egy akció-vígjáték rablás hibridet, amely inkább a nővéri szerelemről szól, mint a romantikáról vagy a felsőbbrendűségekről. Ebben az ízletes műfaji közegben Manzoor olyan érzékenységgel jelenik meg, amely egyedülállóan az övé, és izgalmas nézni. A szintén nagyjátékfilmben debütáló Kansara energikus jelenlétet hoz a képernyőre, Manzoor tiszteletlen humorát és éles párbeszédét a hangmagasság-tökéletes előadással párosítva. A film még a legmenekültebb pillanataiban is úgy érzi, mintha visszaszorítaná a szülői, kulturális és nemi elvárásokat. Akárcsak Lena, az „Udvarias társadalom” arra ösztönöz minket, hogy biztassuk Riát, hogy nyerjen, és önmaga legyen.