Árva egy horror celluloid, amely nagyon hasonló Mr. Brooks befelé vonalvezetését a néző elméjében maradó jelenléttel együtt egy esetben látták. A celluloid által lázasan sejtető cédulafoglalkozáshoz hasonlóan az orosz árvának, Eszternek (Isabelle Fuhrman) is van földalattija. Azt sejtettem, hogy az ölelkező-rabló korábban mindig leült, hogy találkozzon a filmmel, de a moziban, hogy ezt a csendet miként közelítik meg, az egész futási idő alatt a leginkább érdekelni fogja. Még akkor is, ha úgy ítéled meg az ölelő-rablót manus előtt, mint én, Árva mindegy, hogy egy szilárd horrorfilm. Ami ezt teszi, az a párbeszéd, a forgatókönyv és a színészi alakítás az elsődleges szereplők mellett. Ellentétben a szánalmassal 13. péntek (2009) , Árva egy horrorfilm ügyes párbeszéd mellett, amely időnként nem rosszra emelkedik (általában a konfrontáció határain belül).
A két szülői főszereplő, Kate Coleman (Vera Farmiga) és John Coleman (Peter Sarsgaard) kémiája deportálja a filmet a nem horror részek alatt. Életük nem tökéletes, és harci nehézségeik sem puszta mesterkéltség. Egy rögtönzött, legkedvesebb készítés a konyhában szenvedélyes egy perc, egy szerelmes perc vígjátékban kettejük egymás mellett. A pillanatok hasonlóak ezekhez Árva több, mint a kerti fajta horrorfilmje.
Az egyik legjobb aspektusa Árva A forgatókönyv a Coleman szinte teljesen ügyes lányát, Maxet (Aryana Engineer) tartalmazza, aki hallókészülékeket használ és szájról olvasó. Jelenléte miatt azon a helyszínen alapvető és megható pillanatok a moziban, benne a kifejlett képességeivel. A megható pillanatok Max és a szülői egységei között vannak, ahol a film hangja kivág, és az összes, amelyik az adott helyen van, a beszélgetésük feliratai a borítón. Ez teljesen váratlan volt, mivel a celluloid promóciós anyagaiban a titkosítás még utalt is rá. Leginkább a negyedik dimenzió. Szinte az utóbbi időszakban hagyománnyá vált, hogy a filmstúdiók minden olyan alapvető cselekményt elárulnak, amely egy film korábbi közönségére szól, minden színházba lépéskor, hogy a celluloid érzését keltsék. Egyszer (a közelmúltban) roppant szép volt kellemesen meglepve élni, és ezt a meglepetést befelé is felhasználni a film jobbítására, nem pedig a mozis előétel díszítésére. A kulcsfontosságú pillanatok a fokozódó feszültség sorozataiban vannak; tedd apróra egyedivé őket, de nagyon kevés horror vagy drámai film erre a célra, használja a jelmédiumot. Igazán szórakoztató volt látni, ahogy Max beavatkozik, valamint a passzívból egy több mint aktív játékossá vált a moziban. Egyike lesz azoknak az embereknek, akikért a néző felkapaszkodhat, a rulettjátékok során fifty-fifty. "Játszani akar?" "Talán később."
Fuhrman valóban jó működést biztosít Eszternek. Kétlem, hogy Dakota Fanning vagy Anna Paquin, amikor az ő korában voltak, sokat tudott volna javítani. Amikor a jelenet arra szólítja fel Esthert, hogy legyen heves vagy megfélemlítő, Fuhrman éppolyan jól esik. Finom dolgokként a szemei között is megcsinál, olyan kifejezéseket, amik átsuhannak az emberi arcán, de soha nem mondják ki hangosan, és amelyeket nem lehetett beleírni a forgatókönyvbe, amellett, hogy meg kell tennie, amellett, hogy el kellett volna húzni. Ha így lenne, akkor David Leslie Johnson forgatókönyvírót még jobban meg kellene becsülni. Akárhogy is, azzal a csörömpölő, enyhe orosz akcentussal, amiben beszél, és amit ebbe a filmbe hoz, pompás színészi karriert tudhat maga mögött.
Arról, hogy mi mást hoznak a borítóba Árva , minden bizonnyal az egyik „érdekesebb” pillanata a Lolita-szerű jelenet volt. Egyre kényelmetlenebb volt a pikettezés, és egy horrorfilmnél is tökéletes volt, minden darab fejszefejezés, amit Bruno mondana: „az 1980-as évek”. A fent említett jelenet az „igazi kényelmetlen férfiak számára jelenetet” juttatta eszembe belülről Keménycukor bár ez a jelenet éppolyan jól nem tartja fenn a vergődés összetevőjét, mint az utóbbi. A jelenet érdemére legyen mondva, hogy a legelítélendőbb elhatározás valóban lehetségesnek tűnik, mert John berúgott (azt hiszem, Esther bekábította), valamint rossz dolgok történnek, amikor az emberek ezen a földön vannak. Ezenkívül a jelenet részben John részeg, ferde perspektíváján keresztül van felvéve, innen a néző tudja, hogy a főszereplő nem lát tisztán a múltbeli implikációk mellett, és tisztán gondolkodik sem.
Egyes felvételek szintén befelé haladnak Árva magasabb gyártási értékkel és operatőri munkával rendelkeznek, mint a befelé forduló horrorfilmek. Két példa kiemelkedik: az egyik Coleman lakóháza éjszaka, minden világítás villanása közben, a másik pedig egy befagyott tónál való végső összecsapáskor, sötétedéskor. Remek kameraelhelyezés, és készülj fel mindkét alkalommal, különösen az utóbbi alkalmával.
Árva semmiképpen sem tökéletes horror celluloid, ráadásul az ősz is áldozatul esik a biztos horror csapdáknak. Az egyik: korábban a főszereplő utolsó fizikai akciót hajt végre az antagonista ellen, az a halandó egysorost mond. Miért nem tartod, hogy valaki kimondja az akció közben, utána vagy egyáltalán nem. Nem került be a jelenetbe Árva egyáltalán jobb. Eszembe jutott az a jelenet a megállóban Faj : „Hadd mozogjon” szóval egy gránátvető Sil fejére. Az egyik főszereplő, John édesanyja, Barbara nagymama (Rosemary Dunsmore) egy pillanatra sikoltozó butaság is tapasztalható a kórházban. Nyolc tizenkét hónapos (egy másik mérőszám) Max azt kéri, hogy menjen együtt fürödni John anyjával, aki hagyja, hogy utazzon, magányosan, a kórház folyosóin sétálva maga mellett. Ezt egyetlen gyám sem engedné meg mindig. Mi van, ha Maxot elragadják az eltűnttel? Mi van, ha valahol megvadul és megsérül? Szerencsétlen cselekménybeillesztés.
Jaume Collet-Serra Árva egy horror mozi, amely sokkal erősebb színészi játékkal és drámai pillanatokkal rendelkezik, mint általában a növényi befelé irányuló horrorfilmekben. Ebben a magányos tekintetben Árva együtt A gazda tartsa a közös földet. Ezt szeretném mondani Árva elsősorban a karakterek, a horror 2d, de ez nem egészen így van, a horror/slasher szempontok is elsőbbséget élveznek a VII. Ahelyett, hogy megmutatná Eszternek, hogy a kezdőrúgásból elkövetett néhány „incidenst”, a Pofák Lehetséges, hogy a megközelítést javították, és hosszabb ideig tartotta távol a közönséget a találgatásoktól.
Értékelés: 8 /10