Éhség az Ideiglenes Ír Köztársasági Hadsereg (IRA) és a brit hatóságok részvételével zajló politikai aktivizmus mellett egy áldozatközeli kép. Ez a mozgókép a felszínen. Az alatta lévő celluloid gyakorlatilag vezetést jelent, követendő példát állítva másoknak, és felfelé állva azért, amiben nagyon hiszel befelé. Éhség , ahogy a celluloid címe is sugallja, szinte egy éhségroham, amelyet az IRA múltbéli bebörtönzött tagjai a Her Felsége börtönlabirintusában (az észak-írországi zavargások idején félkatonai foglyok menedzselésére használt börtön) rendeztek, mivel a brit kormány megtagadta különleges kategóriás státuszuk visszaállítását. . Továbbá a rezsim akarata ne adjon nekik bármilyen politikai státuszt is, ugyanúgy terroristának és gyilkosságnak is tekinti őket. Rendkívül keményen bánnak velük a börtönben, ami utólag megerősíti ügyeiket a börtönön kívül is ötven-ötvennel jobban, mint akkor.

A fókuszjel Éhség Robert Sands (Michael Fassbender), az IRA önkéntese, aki kamaszkora óta hozzászokott, hogy azt tegye, amit egy adott helyzetben szükségesnek tartanak. Van egy csodálatos jelenet a 2d emberi tevékenység belsejében Éhség 8 . A legtöbb mainstream film nem engedi meg, hogy egy nőtlen, magányos jelenet a negyedik dimenzió ilyen hosszú hosszában folytatódjon, ami a független celluloidhoz hasonló előnyei. Éhség . Újabb bankjegy pillanat Éhség amikor Robert szülei meglátogatják őt a börtönben, és arccal felfelé zúzódik egy közelmúltbeli verés miatt a jelenleg zajló mosás tilalma miatt. – Jól nézel ki – mondja Robert az anyjának. – Te is, fiú – feleli gúnyosan –, akkor te sok vagy.

Kisebb szinten, Éhség szintén a Prison Maze-ben „bebörtönzött” valakire, Raymond Lohanre (Stuart Graham), az adott helyen lévő börtönőrre összpontosít. A legtöbb jelenetében nincs párbeszéd, olyan jól élne, ha lenne. Lohan jelenetei magukért beszélnek. Amit a foglyok ellen elkövet, az fizikailag és érzelmileg kimerítő. Mindennap elmegy dolgozni; ő a föld lefelé egy csapással távolabb, egy liliputi messzebbre az által, amit tett, és amit akar, hogy gyakoroljon.

Amit egyes nézők furcsának találhatnak azokban a légköri körülményekben, amelyeket az IRA-nak el kell viselnie a börtönlabirintus belsejében, az az, hogy nem teszik lehetővé, hogy még jobban bemutassák ezeket az időjárási viszonyokat. A kiszáradt ürüléket olyan mértékben szórják szét és szóródják át celláik falán, hogy a falak is elvárják, bár véletlenül csokoládébarnára festette őket egy alkalmazott, aki nem törődött a konzisztenciával. Ez is más kreatív intézkedések, hogy az IRA még az emberben is megtalálja a tiltakozás módszereit börtönőrei ellen.

Steve McQueen Éhség a celluloid legszélsőségesebb elkötelezettsége egy kampánynak, valamint a keresztény lelkesítők hagyományának, a mártíromságnak a befelé tartása. A börtönben szörnyű időjárási körülmények, valamint számtalan verés éri a meztelen IRA-t. Mindazonáltal ők maguk irányítják az életüket, és egyformán a tiltakozás befejező aktusaként is szolgálnak az őket és az őket irányító rezsimmel együtt otthont adó berendezkedés ellen.

Értékelés: 8 /10