David Mameté Redbelt a brazil jujitsu harcművészeti divatjának szinte tiszta és spirituális oldala. A vörösöves egy harcművészeti öv, „amely nem tud élni a rendes rangsorolással. Fenntartva van amellett, hogy a dagadó főigazgatói rangot jelöli.” Redbelt A sztárok, valamint Mike Terry (Chiwetel Ejiofor) követése mellett a Jujitsu gyakorlatilag mindkét oldalát oktatja tanítványainak, akik közül az érintett fél győzedelmeskedik a konfrontációban, amellett, hogy magát a képzőművészeti formát tiszteli. Ez bármit jelenthet, attól kezdve, hogy megmutatja tanárának a kellő megtiszteltetést, annak elismeréséig, hogy több van, mint a harci képességek felajánlása és megszerzése. Terry jómódú díjharcos lehet, ha akar; végül is feketeöves a Jujitsuban, de úgy gondolja, hogy a versenyek a képzőművészetnek számítanak. Terry úgy véli, hogy a Jujitsu közel valamivel több, mint 2 ellenfél közötti játékvezető. Terry lelkes hite a Jujitsu spirituális és tiszta oldalában, hasonló hitre sarkall másokat is, különösen a tanítványait. A hiedelem becsületet szül azzal a szándékkal, hogy ne gyalázzák meg tanárukat vagy egyetemét, a Southside Jujitsut. Ban ben Redbelt , ez az erős hit tragédiához vezet, ugyanúgy, mint egy Akira Kurosawa filmben.
Tévedés ne essék, ez nem egy feltűnő harcművészeti film, amelyet a Pang Brothers egyik koreografált (John Machado csinálta a koreográfiát, ráadásul a celluloidban is van irodája). Igen, ezen a helyen harcművészeteket is magában foglaló küzdelmek zajlanak, de ezek sokkal reálisabbak, mint amennyivel feltűnően találkoznátok celluloidon, ami egyszerre az erősségük és a gyengeségük is. A nézőnek igazodnia kell reális, fakó természetéhez. A filmsztár, Chet Frank (Tim Allen) nevében beavatkozva Terry egy szinte idegen, amorális földbe kerül, ahol egy bizalmas természetű egyént felfelé rágnak, és kiköpnek. Amint ez a kiválasztás megtörténik, Terry Laura Black (Emily Mortimer) ügyvédhez fordul. Black hálás Terrynek, amiért megmutatta neki az egyik tanítása igazságát: nincs olyan belső állapot, amely elől ne menekülne. Mindig van menekülés.
David Mamet rajongói ismerik színházi hátterét, ráadásul filmjei megvan a maguk egyedi párbeszédmódja. Redbelt semmiben sem különbözik, de mégis többnek tűnik, mint kereskedelmi forgalomba hozott, valamint elérhetőnek, mint néhány korábbi erőfeszítése, mint pl. spártai . A Mamet párbeszédablak felfelé van elöl és középen a kiindulási pontnál Redbelt ("Javítsd a helyet."), de úgy tűnik, a film harmadlagos felvonásaival együtt a perc alatt visszavonul. Mamet rajongói ezt kiábrándítónak érzékelik, mivel a filmjeivel kapcsolatos párbeszéd a filmjeinek legvonzóbb jellemzője. Következésképpen, mivel a párbeszédpanel nem a központi elem befelé Redbelt , a néző alapértelmezés szerint a mozi egyéb aspektusaira koncentrál, például a cselekményre és az akciósorozatokra.
David Mameté Vörös öv egy dráma, amely a harcművészetek földjén belül, a díjharcok mellett zajlik. A legtöbb rendező egy celluloidot készítene a harcművészeti versengés jeleneteiről és a drámáról. Mamet nem olyan, mint a többi rendező, szintén az utóbbi utat választotta.
Értékelés : vi.5 /10